
با وجود پیشرفت تکنولوژی و تغییر در روندها و سبک زندگی افراد، تاثیر تبلیغات بر رشد و رونق بازار و کسب و کار اینترنتی و آنلاین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. یکی از روش های موثر در زمینه تبلیغات استفاده از بنرهای تبلیغاتی است. استفاده از بنرهای تبلیغاتی در فضای مجازی از سال 1386 آغاز شد و همچنان در حال توسعه و پیشرفت است.
در این مقاله شما را با انواع پوستر و بنر تبلیغاتی آنلاین آشنا می کنیم و شما را با نکات مهم طراحی و ساخت یک بنر تبلیغاتی خوب آشنا می کنیم.
بنر تبلیغاتی چیست؟
تبلیغات بنری یا تبلیغات نمایشی، تبلیغات گرافیکی-تصویری (نوعی بیلبورد دیجیتال) به صورت چاپی و آنلاین هستند که پیام و هدف یک برند را منتقل می کنند. در واقع این بنر روشی برای انتقال پیام است که با به تصویر کشیدن آن آن را به مخاطب منتقل می کند.
معرفی بنرهای تبلیغاتی
بنرهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و به صاحبان مشاغل و بازاریابان این فرصت را می دهند تا در بازار کار به روش های مختلف تبلیغ کنند تا پیام خود را منتقل کنند و برند خود را شناسایی کنند. از مهم ترین انواع بنرهای تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
بنرهای پویا
بنرهای پویا یا گرافیک های متحرک دارای عناصر متحرک بدون صدا (از جمله تصویر و متن) هستند. بنرهای پویا را فایل های گیف نیز می نامند که دارای دو ویژگی منحصر به فرد، تاثیر منحصر به فرد در ذهن کاربران و همچنین ویدئو (تبلیغات به صورت ویدئویی) و با توجه به اینکه اکثر بنرهای متحرک در فرمت معروف و پرطرفدار GIF تهیه می شوند. . حجم آنها از فایل های ویدئویی کمتر است. اگر به این نوع بنرها نیاز دارید، فقط پروژه ساخت گیف خود را در Punisha ثبت کنید و فریلنسرهای مجرب آن را انجام خواهند داد.
تبلیغات بنری استاتیک
بنرهای ثابت که بنرهای تمیز نامیده می شوند دارای عناصر ثابتی هستند و به صورت عکس یا پوستر طراحی می شوند که می توانند در وب سایت ها و همچنین در چاپ استفاده شوند. بنرهای ثابت گزینه خوبی برای تبلیغات کلیکی هستند. از ویژگی های این نوع بنر می توان به امکان ضبط با فرمت jpg یا png و اندازه کوچک نشان دهنده هدف اصلی (بدون اطلاعات اضافی) اشاره کرد.
بنرهای تبلیغاتی html5
یکی از محبوب ترین قالب های تبلیغاتی در فضای مجازی، بنرهای Html5 هستند. بر اساس آمارهای جهانی، 65 درصد از مدیران بازاریابی این نوع بنر را به بنرهای متحرک (گیف) ترجیح می دهند. عدم محدودیت در استفاده از رنگ ها، کیفیت بالا، تعامل و سازگاری با تمامی دستگاه ها از جمله مزایای بنرهای html5 است.
تبلیغات بنری پاپ آپ
پنجره پاپ آپ نوعی از تبلیغات آنلاین است که علاوه بر صفحه اصلی به عنوان یک پنجره اضافی باز می شود. این نوع تبلیغات به طور ناگهانی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود تا پیشنهادی را ارائه دهد که توجه کاربر را جلب کند. در ابتدا نام این تبلیغات پاپ آپ مشخص نیست و به دلیل عملکرد ناگهانی آن به این نام شناخته می شود. مدال یا ماژول فارسی نام صحیح تری برای این نوع بنر تبلیغاتی است. از مزایای پوستر تبلیغاتی پاپ آپ می توان به هزینه کم، ارائه و افزایش دیده شدن برند و دریافت پاسخ فوری از سوی مشتریان اشاره کرد.
نکات ضروری برای طراحی بنر تبلیغاتی
امروزه در دنیای دیجیتال مارکتینگ به دلیل فضای رقابتی با سیل تبلیغات و بنرهای نمایشی مواجه هستیم. یکی از مهمترین مسائل در هنگام استفاده از تبلیغات بنری، طراحی صحیح بنر است. اگر بنر شما به اندازه کافی جذاب و منحصر به فرد نباشد، نمی تواند مخاطب را جذب کند. در این قسمت در مورد عوامل موفقیت در تبلیغات بنری صحبت خواهیم کرد.
استفاده از علامت تجاری و لوگو
بنر عنصر کلیدی هویت برند شما است. یکی از اهداف بلند مدت استفاده از تبلیغات بنری، معرفی نام برند و کسب و کار به عموم مردم است. پس فراموش نکنید که هنگام طراحی بنر از نام تجاری و لوگوی خود استفاده کنید.
رنگ و فونت مناسب را انتخاب کنید
هنگام انتخاب رنگ و فونت، سلیقه و خلاقیت حرف اول را می زند. رنگ و فونت مناسب اصلی ترین قسمتی است که توجه افراد را به خود جلب می کند. تحقیق در مورد روانشناسی رنگ ها به انتخاب این سلاح قدرتمند کمک می کند. رنگ های کلیدی در تجارت سفید، سیاه، زرد، آبی، قرمز، طلایی و غیره هستند. و البته باید از رنگ های برند خود نیز استفاده کنید.
اندازه استاندارد را انتخاب کنید
بنرها در اندازه های مختلف در موقعیت های مختلف هستند. برای انتخاب سایز بنر قوانین خاصی وجود ندارد و می توانید آن را به دلخواه تغییر دهید. همچنین می توانید با بررسی نمونه طرح بنر در Punisha و تصمیم گیری در مورد اینکه کدام اندازه و طرح برای برند شما و خدمات ما مفیدتر است، بنر تبلیغاتی مورد علاقه خود را دریافت کنید. به طور کلی، محبوب ترین اندازه های استاندارد بنر تبلیغاتی عبارتند از:
نوع بنر | اندازه (پیکسل) |
---|---|
بنر متوسط | 300×250 |
بنر اصلی | 728×90 |
بنر آسمان خراش | 160*600 |
نیم صفحه | 300×600 |
تابلو تبلیغاتی | 250×970 |
یک مستطیل بزرگ | 336×280 |
مربع | 250 در 250 |
بنر عمودی | 120*240 |
بنر کامل | 468×60 |
استفاده از فراخوان برای اقدام
دکمه CTA یا call to action یکی از اجزای اصلی تبلیغات بنری است. هدف از call to action این است که کاربر کلیک کند و وارد صفحه فرود مورد نظر شود. برای تشویق مردم، میتوانید از عباراتی مانند «بیشتر بیاموزید»، «اکنون شروع کنید»، «آخرین فرصت» و … استفاده کنید.
استفاده از متن های هیجان انگیز و تصاویر مرتبط
کلماتی گفته می شود که به سرعت روی مردم تأثیر بگذارند. برای نوشتن متن بنر، به هدف و پیام اصلی برند فکر کنید و سپس سعی کنید از کلماتی مانند رایگان، تخفیف ویژه، حراج آخر هفته و … استفاده کنید تا افراد را به کلیک و تعامل تشویق کنید. البته بهتر است متن آگهی شما با یک نگاه قابل فهم و خواندنی باشد. همچنین، تصاویر باید با پیام و خدمات شما مرتبط باشند تا بهترین نتیجه را از آنها بگیرید.
انتخاب هوشمندانه برای قرار دادن بنر
یکی از عوامل موثر در قرارگیری و دیده شدن بهتر بنر، نقطه کانونی است. در مکان هایی که مخاطبان هدف شما هستند، تبلیغات بنری ارائه دهید. از آنجایی که این مکان ها بیشتر برای جلب توجه و افزایش اعتماد هستند، کلیک کنید و سرنخ ایجاد کنید. اینکه بنر شما در چه صفحه ای قرار می گیرد بستگی به مسئول آپلود مطالب دارد، البته شما می توانید با صرف هزینه بیشتر محل بنر را مشخص کنید. نشان دادن بنر در مکان نامناسب به عنوان نقطه ضعف برند شما محسوب می شود. مکان های زیر بهترین عملکرد و اثربخشی تبلیغات بنری را دارند:
- نزدیک به محتوای اصلی
- در بالای صفحه در نزدیکی منو
- در نیمه اول صفحه بارگذاری سایت (بالای قسمت قابل مشاهده صفحه)
- نوار کناری سمت چپ
- سمت راست سایت
از سایر نکات می توان به سادگی بر روی یک محصول تمرکز کرد، درج اطلاعات لازم، عنوان و پس زمینه مناسب، حداکثر حجم 150 کیلوبایت، تمایز از رقبا، استفاده از انیمیشن (تصاویر متحرک)، استخدام طراح حرفه ای، سازگاری با برند ، القاء احساس فوریت برای تعیین مخاطب و قالب مناسب.
معرفی ابزارهای مرتبط طراحی بنر
با توجه به توسعه و پیشرفت روزافزون دیجیتال مارکتینگ، ابزارهای مختلف برجسته، محبوب و متنوعی برای طراحی بنر رایگان و غیر رایگان معرفی شده است. البته برای کار با اکثر این ابزارهای طراحی بنر نیازی به دانش گرافیک حرفه ای ندارید و با دانش متوسط اما با تمرین زیاد و به کارگیری اصول طراحی بنر می توانید به تبلیغات بنر قابل قبولی دست پیدا کنید. از معروف ترین ابزارهای طراحی بنر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
فتوشاپ
فتوشاپ یکی از معروف ترین و قدیمی ترین ابزار طراحی بنر است. اما فتوشاپ چیست؟
فتوشاپ یک ویرایشگر حرفه ای در زمینه گرافیک و طراحی است. این نرم افزار امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و طراحان می توانند از این تصاویر برای ایجاد طرح های گرافیکی، انیمیشن و … استفاده کنند. ویرایش سریع، تصحیح رنگ، چاپ دیجیتال از ویژگی های این نرم افزار شگفت انگیز است.
کورل دراو (کورل دراو)
این یکی از قدرتمندترین برنامه های طراحی و تصویرسازی است. برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار می توانید مقاله Corel Draw چیست را مطالعه کنید.
Corel Draw یک ویرایشگر گرافیکی و هنری حرفه ای است. که از طریق آن می توانید به طرح های بسیار خلاقانه و جذابی دست پیدا کنید. از جمله قابلیت های این نرم افزار می توان به طراحی انواع بنر و پوستر، طراحی صفحات وب، استفاده از اشکال اولیه، ویرایش عکس و … اشاره کرد.
بنر ساز من
یکی از بهترین ابزارهای طراحی در جهان، نشانگر بنر من است. این ابزار بسیار کاربردی و آنلاین در دو نسخه رایگان و پولی (ارزان) در دسترس طراحان است. از مزیت های بنر ساز من می توان به ارزان بودن، تنظیم و تغییر سایز بنر بدون نگرانی از افت کیفیت، امکان استفاده از کتابخانه و در دسترس بودن ایده های طراحی مناسب اشاره کرد.
تصویرگر
طراحان گرافیک و حتی تصویرگران از این نرم افزار منحصر به فرد برای اهدافی مانند طراحی محصولات تبلیغاتی مانند بنر، کارت ویزیت، طراحی لوگو، گرافیک برداری و غیره استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، Illustrator چیست؟ در واقع، Illustrator در درجه اول برای ایجاد آثار گرافیکی برای بازاریابی و تبلیغات تجاری استفاده می شود.
مزایای طراحی و ساخت بنرهای تبلیغاتی
به عنوان بازاریاب های خاموش، اگر بنرها از اصول طراحی پیروی کنند و در مکان مناسب قرار بگیرند، مزایای زیادی برای برند و کسب و کار شما به همراه خواهند داشت. تبلیغات بنری می تواند کلید موفقیت در معرض دید برند شما باشد و همچنین با اطلاع رسانی از تخفیف های ویژه به رشد و نرخ فروش برند کمک کند. از مزایای بنرهای تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- برندسازی و تولید سرنخ
- بازدید و کلیک ترافیک را افزایش دهید
- ارائه و فروش محصول
- پیام بفرستید و با مخاطبین ارتباط برقرار کنید
- امکان کنترل و نمایش آمار بازدیدکنندگان
- تعامل مجدد با مشتری (تأثیر پنهان)
- مقرون به صرفه
- قابلیت تست
- و…
روش های مختلفی برای تبلیغات در مناطق مختلف وجود دارد. تبلیغات بنری اصولی و اصولی می تواند نقش مهمی در جذب مشتری، برندسازی و رشد کسب و کار شما داشته باشد. هزینه های طراحی بنر نرخ ثابتی ندارد و هزینه آن بسته به عوامل مختلف متفاوت است. استفاده از تصاویر به جای متن، بنرها یکی از قدرتمندترین ابزارها برای مدیریت و توسعه کسب و کار محسوب می شوند. شما می توانید با بررسی و آنالیز نمونه طرح بنر با نازلترین قیمت و با سفارش آنلاین طراحی بنر، بهترین و با کیفیت ترین و شیک ترین طرح ها را دریافت کنید.
نتیجه
همانطور که مشاهده کردید در این مقاله نکات و اصول مهم طراحی بنر تبلیغاتی را توضیح داده ایم. اگر قصد ساخت بنر تبلیغاتی را دارید بهتر است به این نکات توجه کنید. همچنین ابزارهای مناسب برای طراحی پوستر تبلیغاتی را به شما معرفی کرده ایم. اگر هنوز در این مورد سوالی دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
همچنین برای سفارش طراحی بنر و مشاهده نمونه های مختلف طراحی بنر می توانید از طریق سایت پونیشا با فریلنسرهای حرفه ای تماس بگیرید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.