
تبلیغات چیست؟
در پاسخ به این سوال که کپی رایتینگ چیست؟ باید گفت که تبلیغات هنر تبدیل خواننده یا بیننده متن به مشتری بالقوه ای است که اقدام به خرید می کند. به طور کلی می توان گفت که از تبلیغات برای فروش و جذب کاربران بیشتر استفاده می شود. این تبلیغات هم اکنون می تواند به صورت ویدئو، صوت، تصویر یا متن به کاربران ارائه شود. اما هدف از ارائه این تبلیغات جذب کاربران به اهداف خاصی است. اهدافی مانند افزایش خرید، افزایش بازدید از صفحه و حتی برندسازی یک کلمه یا ویدیو.
دوره ارائه شده در ویدئو
دلیل اهمیت تبلیغات
نوشتن متنی ساده و بدون فکر کردن به تکنیک یا هدف می تواند به جای جذب کاربر، او را دفع کند. تجربه و تست های عملی ثابت کرده است که افراد بر اساس احساسات خود خرید می کنند. یعنی وقتی وارد مغازه یا فروشگاهی می شویم اگر کالایی بتواند احساسات ما را تحت تاثیر قرار دهد یا تحریک کند، حتما آن کالا را می خریم. حال این هیجان یا می تواند ناشی از دیدن یک کالای نوستالژیک باشد یا از زیرکی فروشنده. اگر فروشنده از تکنیک های گفتاری درست استفاده کند و با احساسات ما بازی کند، محصول خود را به ما می فروشد.
آموزش نویسندگی تبلیغاتی یکی از نیازهای امروزی محسوب می شود. با استفاده از تکنیک ها و قوانین تبلیغاتی قادر خواهیم بود متن هایی بنویسیم که بیشترین تعداد کاربران را جذب کند. امروز بازار حضوری رو به اتمام است. مردم سعی می کنند از شبکه های اجتماعی و فروشگاه های آنلاین مانند دیجی کالا خرید کنند. در این رسانه های مجازی، فروشنده دیگر قادر به گفتن کلمات احساسی نیست و باید همان کلمات را الان بنویسد. پس اهمیت تبلیغات در چنین زمانی آشکار و کاملاً آشکار می شود.
مزایای تبلیغات چیست؟
در جایی که نیاز به ارتباط با مصرف کنندگان داریم و قصد ما ارائه محصول یا خدمات است، نوشتن تبلیغات مهم است و مفید خواهد بود. بسیاری از بزرگان به این سوال پاسخ دادند که “تبلیغات چیست؟” می گویند: تبلیغ یعنی نگو، نشان بده. معمولا مخاطب آنقدر آگاه و باهوش شده که بلافاصله تبلیغات را می شناسد و اصلاً علاقه ای به تبلیغات نشان نمی دهد. مگر اینکه به جای گفتن در آگهی خود نشان دهید. به مثال زیر توجه کنید:
متن نادرست:
موسسه X با سال ها تجربه در مشاوره با افراد و شرکت های مختلف بهترین گزینه برای خودشناسی و اعتماد به نفس است.
متن صحیح:
آیا می دانید چه کسی شما را بهتر از خودتان می شناسد؟
گوگل، عشق شما و موسسه X
بنابراین تفاوت بین کپی رایتینگ و نوشتن تبلیغاتی چیست؟
تفاوت اینجاست که در نوشتن آگهی اصلاً قصد نداریم عادی بنویسیم و تایپ کنیم. ما قصد داریم با مصرف کنندگان ارتباط عاطفی ایجاد کنیم و سعی در ایجاد حس ضرورت در مصرف کننده داریم. زیرا می دانیم که مصرف کنندگان با احساسات خود خرید می کنند و خرید خود را بر اساس نیاز خود توجیه می کنند. به عنوان مثال، اگر به کاربر بگویید که برای از بین بردن بوی عرق به اسپری بدن نیاز دارد. او خرید می کند و هرگز از خرید خود پشیمان نمی شود. چون احساس نیاز می کند و بر این اساس خرید خود را برای همه توجیه می کند.
روش های تبلیغات شبکه ای
هنگام استفاده از تبلیغات وب سایت، نکات و قوانین مختلفی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ابتدا باید محصول مورد نیاز کاربران خود را شناسایی کنید که این امر مستلزم درک نیازهای کاربران سایت است. یعنی شما باید دقیقا بدانید که وب سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می کند و کاربران شما به دنبال چه محصولی هستند. هنگامی که متوجه شدید، باید به دنبال نیازهای کاربر باشید. باید درک کنید که چه احساسی باید در کاربران ایجاد کنید.
بازدیدکنندگان وب سایت شما تا زمانی که نیاز به خرید نداشته باشند، خریدی انجام نمی دهند. حتی تخفیف ها و جشنواره های تخفیف نیز نوعی نیاز آفرینی محسوب می شوند. با دادن تخفیف به کاربران خود این احساس را می دهیم که در حال حاضر به آن تخفیف نیاز دارند. مصرف کننده احساس می کند که اکنون به این تخفیف نیاز دارد و اگر محصول ما را نخرد، تخفیف را از دست داده است. این خود به عنوان احساس نیاز به خرید محصولات مورد نظر تلقی می شود.
10 قانون اساسی تبلیغات چیست؟
اگر سوال “10 قانون برای نوشتن تبلیغات چیست؟” رخ داده است، به موارد زیر توجه کنید. در این قسمت قصد داریم 10 قانون اساسی برای نوشتن تبلیغات ارائه دهیم. قوانینی که همه برای تبدیل شدن به یک تبلیغ کننده حرفه ای باید از آنها پیروی کنند. در واقع، این قوانین اصول طلایی تبلیغات هستند که شما همیشه به آن نیاز خواهید داشت.
- با مخاطبان خود صحبت کنید تا نیازهای آنها را درک کنید
- مسیر را در متن محصول برای خواننده مشخص کنید
- بررسی دقیق متن و محصول رقبای اصلی
- عنوان صفحه را جذاب کنید (عنوان 5 برابر بیشتر از متن اصلی خوانده می شود)
- از کلمات و عبارات انگیزشی در تیتر خود استفاده کنید
- توجه به سود محصول برای مشتری
- بدون نوشتن مطالب گمراه کننده و ضایع کننده
- برای کسانی که قصد خرید این محصول را ندارند یک پیشنهاد جذاب وجود دارد
- از نوشتن متون و جملات طولانی خودداری کنید
- از تصاویر جذاب در صفحه محصول استفاده کنید
مهارت های ضروری نوشتن آگهی چیست؟
یک کپی رایتر حرفه ای قطعا یک نویسنده خلاق است. اما هرکسی که قصد دارد محصولی را در وب سایت تبلیغ کند باید به موتور جستجوی گوگل نیز توجه کند. بنابراین می توان گفت که یک نویسنده تبلیغاتی یک کارگر سئو نیز خواهد بود. البته دانش سئوی این فرد به اندازه یک متخصص نیست، اما قدرت ایجاد محتوای سئو را دارد. در زیر برخی از مهم ترین مهارت های یک کپی رایتر را فهرست کرده ایم:
- نوشتن (مهمترین مهارت در نظر گرفته می شود)
- آشنایی با علم بازاریابی
- توانایی شناخت محصول و انتخاب مخاطب هدف
- صبر (زیرا راه تبدیل شدن به یک کپی رایتر طولانی است)
- قابلیت جستجو (یافتن دیگر یک ویژگی نیست، یک ضرورت است)
- سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو
درآمد تبلیغاتی؟
همه چیز بستگی به زمینه کاری و محصولی دارد که برای آن آگهی می نویسید. فرض کنید می توانید با نوشتن یک تبلیغ پایه، یک محصول 100 هزار تومانی را به 1000 کاربر بفروشید. مبلغ نهایی خرید کاربران از سایت 100 میلیون تومان می باشد. قطعا کارفرما حاضر است برای چنین فروش مبلغی بین 3 تا 10 میلیون به شما پرداخت کند. اما اگر تعداد کاربران از 1000 به 5000 افزایش یافته باشد و قیمت محصول 250 هزار تومان باشد چه؟ درآمد شما قطعا افزایش خواهد یافت، بنابراین همه چیز به محصول و برندی که برای آن کار می کنیم بستگی دارد.
البته در نظر داشته باشید که برای استخدام در یک برند خوب، ابتدا باید در 10 برند متوسط کار کرده باشیم. بنابراین هرگز در ابتدای کار خود به دنبال شرکت های عجیب و غریب و درآمد سرسام آور نباشید. در مسابقه لاک پشت و خرگوش، لاک پشت همیشه برنده است. بنابراین شما نیز آهسته و پیوسته پیش می روید. به این ترتیب هرگز خسته نمی شوید و خواب شما را مختل نمی کند. انتظار فقط یک منحنی یادگیری طولانی نیست. گاهی اوقات نوشتن یک آگهی برای جذب مشتری ممکن است یک ماه طول بکشد.
چگونه یک تبلیغ کننده شویم؟
نوشتن آگهی یک فرآیند طولانی است و یادگیری آن مستلزم تلاش مستمر است. بنابراین یکی از ویژگی های اصلی یک کپی رایتر صبر است. همانطور که در زمینه سئو، رتبه بندی یک کلمه کلیدی در گوگل 6 ماه از زمان ما را می گیرد. علاوه بر اینها در مقاله تبلیغات چیست؟ ما متوجه شده ایم که درآمد نویسندگان آگهی می تواند بسیار مطلوب و عالی باشد. بنابراین این بازار کار سخت ارزش وقت و انرژی شما را دارد.
برای تبدیل شدن به یک تبلیغ کننده حرفه ای، باید مهارت های مختلفی کسب کنید. مهارت هایی که دست به دست هم می دهند تا شما را به یک نویسنده حرفه ای تبلیغات تبدیل کنند. اما مراقب باشید که وقتی نوشتن، بازاریابی و حتی سئو را یاد بگیرید، به یک کپی رایتر حرفه ای تبدیل نخواهید شد. هر یک از ما می توانیم توانایی نوشتن و دانستن اندکی در مورد سئو و بازاریابی را داشته باشیم. اما تنها با تکنیک های نوشتن آگهی می توانیم متخصص نوشتن آگهی شویم.
منظور از تکنیک های تبلیغاتی چیست؟
تکنیک ها حرف اول را در هر زمینه ای می زنند. در سئو، بازاریابی، تبلیغات، فروش و حتی تولید محتوا. برخی به این تکنیک های غافن، پای استاد می گویند. دستیابی به این تکنیک ها فقط با جستجو امکان پذیر نیست. بلکه مستلزم یادگیری مداوم، تمرین و تکرار، کسب تجربه و از همه مهمتر انتظار و آزمون و خطا است. بنابراین یک متخصص در این زمینه که تجربه کافی در نوشتن تبلیغات را داشته باشد، توانایی آموزش این تکنیک ها را خواهد داشت. اگر شما هم علاقه مند به یادگیری تکنیک های تخصصی آگهی نویسی هستید دوره آموزشی آگهی نویسی را ارائه می دهیم.
مقاله تبلیغاتی چیست؟ که این بخش را به پایان می رساند. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. همچنین برای مطالعه بیشتر در این زمینه مقاله نوشتن آگهی در وب سایت Economictimes.indiatimes را توصیه می کنیم.
نظرات و سوالات خود را در کادر زیر با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود.